onsdag 3 april 2013

Zune - ett litet charmtroll


Dags för ett inlägg om djur.. inte hus :)
Måste få dela med mig av vår extremt charmiga lilla jerseykorsningskille, Zune. Han har nämligen blivit kär, men inte i koflickan som han bor tillsammans med. Utan den nyinflyttade baggen. De är så keliga med varandra, baggen trycker sig mot nätväggen som delar deras boxar åt medan Zune står på andra sidan och tuggar på baggens ull :P
Idag slutade jag lite tidigare från jobbet och passade på att åka hem för att städa i lagården. Fick sällskap av mamma som städade åt fåren samtidigt. Blev en riktig storstädning, tog 1½ timma totalt tror jag innan vi var klara med allt. Men roligast blev det då jag skulle rengöra åt baggen, som går i en kätte inne i Zune och Iduns kätte. Han låg så lugnt när jag började men helt plötsligt kastade han sig förbi mig och ut till kalvarna.
Vi har pratat om att ha dom tillsammans tidigare men jag var helt övertygad om att Idun skulle bråka med honom. Visade sig dock att Zune och baggen hittade varandra och var riktigt mysiga med varandra innan vi tyckte att det hade tuggats nog med ull ^^ Sötnosarna - kolla in filmen nedan. Blev dock utan ljud eftersom jag står och fnittrar rätt högt i bakgrunden medan Petter försöker sälja in Zune som fårklippningsmaskin till min mamma ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar