tisdag 2 april 2013

Nytt besök på återvinningscentralen

Idag blev det inte mycket gjort i huset men vi tog en vända med hästfinkan som vi ägnat ett par månader åt att fylla. Nu när vi börjat riva i sovrummet blev det ju en hel del skivmaterial och trä som vi inte riktigt kan ta hand om själva, så då kändes det verkligen som att det var hög tid att tömma transporten för nya lass.
Sen hade vi bra flyt då det visade sig att återvinningscentralen har öppet sent även på tisdagar från och med april, så det passade ju jättebra att åka in efter jobbet idag.

Vi fick som skönaste kommentaren av en karl som jobbade på återvinningen då vi parkerade och öppnade transporten. Han sa "Oj, ni kanske vill köra direkt bort till brädhögen?", alltså där de tippar större lass med brädor som inte ryms i en container. Kändes ju som bra :P
Efter återvinningen tog vi hand som småttingarna i lagården och promenerade med Bosse som vi äntligen fått tillbaka efter lite påskledighet hos svärföräldrarna. Resten av kvällen spenderade vi (iaf jag) hos mina föräldrar tillsammans med min kusin och hennes familj eftersom dom åker hem imorgon. Kommer att sakna dom massor!

Hoppas att vi känner oss på hugget imorgon och orkar med att både städa åt muarna och att städa i huset, dvs bära ut mer brädor och skivor i hästfinkan så att vi kan köra ett nytt lass till återvinningen redan på torsdag. Skulle verkligen kännas toppen.

Sen måste jag säga att det är jätteroligt att höra att många följer bloggen och är intresserade av vad jag skriver och framför allt vad som händer med huset. Skoj! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar