fredag 5 april 2013

Vårvinter

I alla bloggar jag haft tidigare har jag nog skrivit ett inlägg om skare, vilket jag anser vara något av vårvinterns bästa. Det slog mig igen ikväll då jag var ute och promenerade med Bosse och han helt plötsligt kastade sig ut på snön som bar honom och drog verkligen iväg på en riktig löprunda, lyckan i voffebenen. Direkt började jag fundera på om den skulle bära mig, fel skor hade jag på mig också..
Men så hittade jag ett skoterspår och vågade mig ut jag också, så härligt! Ännu bättre tycker jag ju att det är om jag får knäppa på mig ett par skidor och ge mig ut riktigt tidigt på morgonen i fint vårväder.. på skaren då såklart. Går såklart att färdas lika fritt på sommaren men det är något speciellt med skaren, det är så enkelt och efterlängtat - vackert.Får se om jag är pigg nog att komma mig upp imorgon så att jag och voffen kan ta en tidig sväng på skidorna.




Tänkte också berätta att jag fått en present idag. Det var inte huggarbyxor som jag önskade mig av påskharen utan ett skottkärr som jag pratat om ett tag nu. Perfekt litet, lätt och smidigt - rolig färg också! Ska nog bli en av mina bästa vänner då vi flyttar till Långsjö.. har jag en känsla av :)
Tack för den fina presenten!

Nu ska jag krypa ihop i soffan under ett täcke med Bosse nära mig och se på något trevligt på TV tillsammans med Petter. En ledig kväll, för det har vi förtjänat. Imorgon blir det nog en sväng till umeå och på söndag (om allt går som planerat) får vi besök som ska lära oss lite mer om trädgårdsarbete. Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar