lördag 6 april 2013

Bilder på Bosse

Idag började dagen lite för tidigt, strax före sju vaknade jag och Bosse.. Törs inte säga vem som vaknade först men jag misstänker starkt att det inte var jag. Dock var jag ju rätt taggad på den här morgonskidturen på skaren, och imorse var vädret verkligen helt rätt. Klockan åtta knäppte jag på mig skidorna och tog med busvoffen ut på snön.
Riktigt mysigt hade vi, det blev inte alls någon lång skidtur utan stunden ute förvandlades fort till en fotosession. Han är ju så söt voffen och det är verkligen svårt att få med på bild, men idag då vädret var rätt och snön var så himla vacker så passade jag på med ett försök.
Bosse bestämde rätt fort att han minsann inte tänkt vara med på någon fotografering om vi inte skulle leka, så jag satt på snön med skidor på och kastade små snöbitar som han grävt loss från skaren. Jätteskoj! Var så att han inte ville gå hem när jag tyckte att vi fotat klart, myshund <3





Jag vet inte riktigt hur bra det syns på bilden men snön är så himla vacker just nu, i torsdags haglade det och det ligger kvar som ett lager pärlsocker på skaren.


När fotograferingen var över åkte vi hem för att äta frukost och sedan åkte vi mot Långsjö för att träffa Anders och Anette som vi köpt huset av. Vi fick också träffa Sara och Kristian som äger buskar och bikupor som står på gården, av dom fick vi en burk äkta Långsjöhonung. Jätteskoj att få prova! :)

Efter visning av huset och trevliga samtal så åkte vi in till Umeå. Lite shopping och sedan åkte vi ut till Forslunda och då mitt andra jobb eller vad man ska kalla det :P Distriktsveterinärerna i Vännäs (där jag jobbar) har nämligen en filial där som jag jobbar på någon dag varannan vecka just nu. Där pysslade vi en stund med att sätta upp papperskorgar och torkpappershållare, lite allmänt hustomtepyssel. Riktigt trevligt att få vara någon annanstans och pyssla lite. Dessutom är det grejer som skulle ha varit gjorda för längesedan så det känns väldigt skönt att det är gjort.


Väl hemma blev det blomsterpyssel. Ska erkänna mitt misstag, att jag satt fröerna för tidigt. Sommarklätten och guldzinnian har blivit väldigt långa och tippat omkull i sina krukor. De fick stödpinnar och blev omplanterade i nya krukor. Samtidigt passade jag på att sätta om broccolin som jag också tyckte började se lite ostadig ut. Känns bra och jag hoppas att jag ska lyckas sköta om de små växterna och hålla dom i gott skick trots att jag är lite tidigt ute :) Får hoppas att de överlever och att jag får planera ut stora och fina plantor som blommar vackert hela sommaren ^^
Imorgon ska jag försöka ta tag i belysningsproblemet och se om jag kan få tag på ett par lysrörsarmaturer och sätta upp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar