måndag 15 april 2013

Små saker..



Idag är jag sådär fånigt glad över en sån där liten grej. Har blivit en hel del pyssel med plantorna jag satt. Vill verkligen att det ska bli bra den här gången, tidigare år har jag varit väldigt engagerad till en början men inte lyckats hålla i det tills det är dags att plantera ut dom. Nu har jag jättefina plantor som jag tror på, ska försöka hålla i det hela vägen - tills det är dags att planera ut dom i landet i långsjö. Nåja, vad är jag så glad över idag då? Jo, tyvärr var jag ju lite tidigt ute när jag satte fröna så mina plantor har varit lite långa, jag har köpt stödpinnar åt dom och muttrade lite åt att de kostar mycket för få pinnar. Så idag.. köpte jag grillspett - så enkelt! Passade helt perfekt till mina små plantor :)


En annan liten sak jag också är sådär glad över är lammen, äntligen har de börjat komma. Än har två tackor lammat och vi väntar såklart med spänning på fler. Det är något speciellt med de här små djurbäbisarna, deras första vingliga steg och deras glädjeskutt som de klarar av då de bara är några dagar gamla. Än har det kommit tre små tjejer och en kille, en av dom har värsta punkarfrillan. Jättesöt! Ska försöka fota henne så att ni får se på skönheten någon dag, men än är hon så liten att jag inte vill störa hennes mamma allt för mycket :)
Längtar mer och mer efter mina små mubäbisar också, i maj är det dags för både Juni och Lycka. Då ska de får varsin kalv om allt går som det ska. Jag måste erkänna att jag inte är lika orolig som i fjol, än i alla fall :) Blir som speciellt när man går och väntar så länge, många långa månader från seminering till kalvning. Så lätt hänt att något litet går tokigt och man inte får kramas på den där lilla söta mulen man längtat efter så länge :) Hoppas verkligen att mina muar sköter sig och att allt går bra i år också. Sen hoppas vi såklart lite extra på att det är två flickor som vill se dagens ljus, en svart och en brun har jag önskat mig. Får se om mina mudamer har lyssnat ^^

Ikväll har jag ägnat en stund åt att göra en lista inför morgondagen, lite som vi ska ta upp med företagscoachen vi ska träffa. Våra drömmar och delmål, känns väldigt konstigt att skriva ner. Mest för att det inte direkt behövdes så mycket betänketid, vi vet vad vi vill - så är det. Rimligt eller inte, det återstår att se. Men drömmar har vi, i massvis :P Har dock samlat ihop det till 4 punkter, de vi pratat om mest. Punkter som inte är sutterängspa eller fönstervägg i lagården, rimliga punkter - rimliga mål. Ska bli väldigt spännande att höra vad en företagscoach säger om våra ideér, kanske får vi svar på om det är rimligt eller inte :) Som sagt konstig känsla att helt plötsligt veta vad man vill, eller åt vilket håll man vill. Har inte riktigt haft den känslan tidigare, är ganska velig av mig - inte den som sätter upp framtidsmål och känner hur framtiden kommer att se ut. Alltid haft svårt med de där skoluppgifterna.. "var ser du dig själv om 10 år" .. eller 20 eller hur det nu var :P Men nu börjar det klarna tror jag, inte för att jag kan säga vad jag kommer att göra om 10 år, men vet lite mer om åt vilket håll jag vill - det är en sak som är säker! :)

På onsdag har vi bokat nästa möte, då blir det lite mer praktiskt. Bort med drömmar och fram med verkligheten. Inte för att jag riktigt har koll på vad vi ska gå igenom men brukar bli mycket papper och krångliga ord :P Vi ska väl kort och gott lära oss vad det innebär att starta eget företag, vad vi måste ordna och göra. Vad vi ska göra själva och vad vi måste ha hjälp med. Det här mötet ser jag också fram emot, även om det känns roligare att diskutera drömmar just nu :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar