torsdag 6 juni 2013

Valpar!


Ojoj, plötsligt händer det :P I måndags fick jag träffa lilla valphögen hemma hos Kennel Thoras (Bosses uppfödare). Vilka mysiga små tjockisar det var, är inte ofta jag har träffat 1 vecka gamla valpar måste jag erkänna. Skulle kunna fördriva hur mycket tid som helst bara med att sitta och titta och lyssna på dom ^^ Sötnosarna!

Ja, är väl svaret på frågan. Vi funderar på att skaffa valp. Är jättesugna på att skaffa valp, en lillebror till Bosse. Men vi har inte riktigt tingat någon valp än, vilket kanske är dumt :P Men känns lite konstigt att säga helt säkert ja utan att ha träffat lilla valpens personlighet :) Så vi får se, förhoppningsvis är det någon liten kille i den här söta valphögen som passar alldeles perfekt som Bosses lillebror. Å är väl inte bara det, vi ska ju passa till lilla valpen också - minst lika viktigt. Viktigt känns det också att vi är någorlunda klara med renoveringen av "steg 1" i huset så att vi har flyttat in - tror det blir rörigt med liten bäbis annars :)

Om det blir någon valp eller inte återstår att se, vi är nog klokare om några veckor. Men supersöta är dom hur som helst, något svårfotograferade dock. Inte för att dom inte låg stilla, för de gjorde dom minsann bitvis och sov så gott. Utan mer för att mamma Penny tyckte att det var hemskt tråkigt att vi bara satt och pratade om hur söta valparna var - "glöm inte bort mig" försökte hon hela tiden säga och satt mest i mitt knä så att jag fick fota runt henne ^^ Sötmamman :P Tyckte i alla fall att det var väldigt roligt att hälsa på valparna, att jag fick kika på dom en liten stund, både för uppfödare och mammahund :)

Måste också förtydliga den undre bilden, det är fyra av valparna som använder en femte som huvudkudde - så sött! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar