måndag 24 juni 2013

En kvigkalv!

Äntligen, måste vi väl säga eftersom vi typ väntat i två veckor nu (börjar ju alltid lite för tidigt :P) - är Lyckas lilla kalvbäbis här. Vågade nästan inte tro mina ögon då det visade sig vara en liten kvigkalv, någon måste verkligen ha hört våra önskningar i det lotteriet.
Hon är såklart precis så söt som Idun var när hon var liten, grovt huvud med kort näsa ^^ Så himla go, och orädd såhär första timmarna. Allt gick så himla snabbt och smidigt också, Lycka har varit helt underbar idag :)

Mormor ringde mig vid 16:00 och berättade att det var kalvning på gång och att hon tyckte att jag skulle skynda mig hem. 16:10 satt jag i bilen på väg från jobbet och när jag kom hem (tar inte många minuter att köra) så låg lilla kalven i spånet på boxgolvet med en storögd mamma Lycka stirrandes på henne. Jag fick hjälpa till att flytta om kalven lite så att hon låg lite bättre till för Lycka att tvätta henne, men annars skötte dom det hela själva. Efter mindre än en timma var kalven på benen och hade hunnit äta - så himla smidigt och lätt. Pigg och glad kalv - inget att oroa sig för. Vilket är väldigt skönt då jag annars har en hemsk tendens att oroa mig för såna här små söta liv ^^

Så nu är största funderingen namn.. vad ska den här lilla söta tjejen heta. Är ju fortfarande lite stuck i mitt tema och funderar på Sot, vilket vi funderade vidare till Elda.. men känner mig inte riktigt färdigfunderad än. Hon får va kalven några dagar till så får vi se vad det blir för namn ^^

I övrigt så pysslar vi såklart på med huset, golvspånskivor har vi lagt klart i sovrum och garderob. Vi har satt upp det mesta av OSB-skivorna och Petter satt faktiskt upp de första gipsskivorna idag :) Så det går
framåt - ganska fort den här gången faktiskt :P
Vi har köpt laminatgolv till kök och vardagsrum också, ligger i köket och vilar sig i form så får vi se vilken dag det blir att lägga in det :)
Annars pysslar jag på i trädgården, vi har dragit på potatisarna och rensat ogräs. Har ägnat tid både idag och igår åt att klippa gräsmattan - är dock fortfarande en hel del kvar :P Men som sagt går framåt ^^
Blev en snabb sammanfattning av många dagars renovering.. ska försöka ta mig tid att skriva mer och visa fler bilder någon dag här framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar