onsdag 19 juni 2013

Seg dag

Jodå, idag har ju varit en fruktansvärt seg dag. Kände mig nästan febrig imorse, drömde en riktigt skum dröm och var jätteyr. Repade mig under dagen men har varit väldigt trött hela dagen. Lyckades ta mig i kragen och städa lite, tvätta en tvättmaskin och ta en vända till Långsjö för att plantera ut lite blommor innan det var dags för att åka och klippa håret.
Självaste klippningen med färg tog ju mest hela dagen, vilket egentligen inte gjorde mig något. Rätt skönt att sitta och halvsova i en stol medan man blir lite ompysslad ^^ Så nu är håret lite kortare och ganska mycket mörkare. Måste acklimatisera mig lite som vanligt till imorgon men tror att jag är väldigt nöjd :P

Efter klippningen blev det uppdrag handla middag, min kusin med familj kom upp från Stockholm ikväll så blev liten släktmiddag hos mina föräldrar. Köpte en hemskt fantasilös middag men snabblagad, vilket jag tror va bra med tanke på att de kom ganska sent (ca 18:00).
Innan middagen åkte jag och Petter till Långsjö och pysslade på lite, Petter målade traktorfälgar och jag rensade ogräs i trädgårdslandet. Blev ett litet men mycket effektivt ryck :)

Kvällen ägnades då åt trevlig middag och allmänt svammel. Sen bakade jag lite med kusinen eftersom hennes yngsta son fyller 8 imorgon och ska firas. Petter åkte en stund till till Långsjö och målade klart en fälg till på traktorn :)

Som sagt en rätt seg dag men.. kanske blir mer gjort imorgon. Står då hemskt mycket saker på att göra listan iaf ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar