söndag 9 juni 2013

Nytt kök på väg!

I onsdags blev det ordentligt med jobb på farmen, efter jobb och middag åkte vi till Långsjö. Petter fick uppdrag sovrum och jag fick ta mig an gräsmattan. Tre timmar (!) och en tankning senare gav vi upp för kvällen, då var kanske 3/4 av gräsmattan klippt - om ens det :P Ska tilläggas att jag körde utan uppsamlare - så det går lite fortare än om jag skulle kört med. Detta på grund utav det rätt så fuktiga - och långa gräset :P
Det jag egentligen ville berätta med detta, bortsett från att jag återigen inser hur stor gräsmatta vi har. Är att jag skrämde upp en liten harunge. Vi har tidigare fått se en vuxen hare - som min pappa snabbt döpte till Harry :P Nu kanske Harry inte är en Harry utan en tjejhare, får se om pappa kan tänka ut något mer passande namn. Hur som helst rätt mysigt med små harar på gården, även om det kändes jättehemskt att skrämma iväg den lilla bäbisen från sin alldeles perfekta gömma.
Torsdag planterade vi lite mer i trädgårdslandet (purjolök och broccoli) och klippte mer gräs :P Senare på dagen gjorde vi en vända till umeå för att köpa OSB-skivor, golvspånskivor och en trimmer - mest nöjd med det sist nämnda om jag får säga det själv ^^ Dock helt klart nödvändigt med skivorna, måste få lite fart i sovrumsprojektet! :)
Vi pysslade också lite med att få vatten till trädgårdslandet, har behövts lite extra de här fina dagarna.
Fredag var jag ledig och Petter jobbade, jag och Bosse passade på att ta lite sovmorgon innan vi drog igång dagen med att ta hand om muarna. Sen åkte vi en sväng till Långsjö och ägnade oss åt gräsmattan, kratta rätt på allt gräs som jag trimmat och gräs som klipparen inte kunde samla upp vid tidigare klippning (då gräset både var långt och fuktigt :P). Tog såklart också en himla massa tid, men rätt mysigt hade vi det även om det blev lite panik på slutet då mörka moln började rulla in. Senare på kvällen blev det lite planering inför Sundsvallsresan som blev av igår. Pysslade också om mina tomater lite, 3 av 5 fick flytta till långsjö på Torsdagen med bygglasset. Rätt smidigt sätt att flytta på dom då de hunnit bli rätt stora. Nu står de på ytterfarstun i gammhuset, passade väldigt bra där i väntan på växthus - eller istället för växthus beroende på hur snabbt det projektet går för oss ^^
Tänkte också att jag ska visa senaste provbitarna av golv som vi tagit hem. Nu har vi bytt ide helt och går på ett ljust golv istället, vad tror ni?

Blev ju som sagt en Ikearesa för oss i helgen, åkte mitt i dagen på igår och tog en eftermiddagssväng på Ikea. Vi fick kika på nya köksmodulerna som de har börjat med i veckan, tror det blir succe. Vi fick dock en hel del att fundera på så det blev en rätt tidig kväll. Hann dock med lite prinsessbröllop och utemiddag tillsammans med svärföräldrarna :) Idag blev den stora dagen då köket beställdes, känns fortfarande lite som att jag inte riktigt vet vad som hände :P Men det kommer nog att bli toppen tillslut. Dyrt dock men det är ju ett stort kök som ska fyllas med stommar och lådor och grejer. En liten förhandsvisning här ovanför, det blev ett grått kök - tro det eller ej. Men eftersom vi nu börjat titta på ljusare golv kändes grått som en bra ide :) Som sagt är beställningen gjord och leveranstiden beräknas till 4 veckor, alltså ganska precis till vår semester. Så nu ska vi försöka jobba klart med sovrummet och övriga köket fram tills dess :)

Måste också visa sötaste voffehunden som fick en liten kaninpresent när vi kom hem (han fick stanna hemma med min lillasyster medan vi var i Sundsvall). Den blev lyckligtvis rätt populär, han tycker däremot att det är lite pinigt att bli fotad med den så har ägnat mig åt lite smygfotografering - därav kvaliten på bilderna ^^





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar