måndag 10 juni 2013

Bilder på småmuarna


Måndag = kaos på jobbet dag (just idag iaf). Både jag och Petter hade det mycket idag på jobbet, själv kom jag inte därifrån förrän 17:30 och Petter ska jobba 7-17 nu ett tag framöver tills de aktuella projekten är klara. Blir ju lite extra slitigt såklart och energin till renoveringen har man ju förbrukat de flesta procenten av under arbetsdagen kan man ju lugnt säga. Så ikväll blev det rätt lugnt, vi var ut i lagårn och pysslade om muarna. Sen passade vi på att stänga ut hagen lite så att småttingarna stannar kvar däri på dagarna :)

Efter det kändes allt helt plötsligt lite bättre, sådär när man kommer igång med något och allt känns lite lättare att göra. Så vi åkte en sväng till Långsjö för att titta till odlingarna, tomaterna ser ut som skit om jag får säga det själv. Missat att tjuva dom på flera ställen så en del av dom är väldigt yviga, men det får gå - ska väl förhoppningsvis bli några tomater på dom iaf :P Bättre ser det ut med potatisen, den är jättefin. Hoppas bara på att andra raden ska pigga på sig lite så att vi kan dra på dom utan att de försvinner under jorden :)
Vi passade på att försöka fota småmuarna på vägen in från hagen idag, de är så himla söta! Småttingarna i grimmor som snällt följer med när man leder in dom i lagården - som småponnier ^^ <3
Som vanligt är dom helt värdelösa på att stå stilla och titta åt samma håll. Men jag lyckades få en fin bild på Petter och muarna. Den första bilden är på mig och muarna, står och bromsar Idun med ena benet - därav den måttligt konstiga posen :P Men det syns hur sjukt små de är, är som att jag inte fattar det själv förrän jag ser dom på bild. Idun lär väl vara kring 90 cm i manken (har inte alls mätat exakt) och nu är hon ju faktiskt över ett år lilltjejen! Kan kanske tillägga för dom som inte träffat muarna så mycket att Idun är till vänster i bild, Zune till höger :)
Hann ägna en stund åt att försöka vara kreativ ikväll också, vet inte riktigt hur det gick till egentligen. Tror att det var Petters ide från början. Vi har pratat en del om en liten logga till vårt nya företag, hur gör man egentligen en bra logga med dexter? Måste ju som på något sätt framgå poängen med muarna - deras storlek :) Så jag satt mig och skissade lite på lite ideer, vill tillägga att jag inte kan rita - alls. Dagens resultat är jag förvånansvärt nöjd över med tanke på när jag ritade något vettigt senast :P Dock kunde jag inte alls rita ett kohuvud, och ännu mindre en människa. Men det är en början på någon form av ide iaf, sen får vi se hur det utvecklar sig - om det blir någon logga av det hela ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar