onsdag 12 juni 2013

Bosse och kaninen!

Idag har varit en sån där härlig dag, en eftermiddag fylld av skratt. Jag har framför allt skrattat åt min älskade lilla hund, han är verkligen den sötaste lilla voffehunden i världen <3 Som jag visat tidigare fick han ju en liten leksakskanin av oss när vi kom hem från Ikea, den här kaninen har visat sig vara väldigt populär - vilket vi tycker är hemskt skoj. Vi har en liten rutin i vårt hus, eller rutin och rutin men något som ofta händer såhär på vardagar. Efter middagen brukar vi hamna en stund på sängen för en mys/gos/busstund med älskade voffen. Ibland bara jag och voff, ibland bara Petter och voff - men oftast är vi båda och gosehunden som ligger i sängen och fnissar tillsammans åt hans busiga upptåg. Idag fick även kaninen vara med på bus/gos stunden. Var längesedan jag skrattade så mycket åt Bosse måste jag säga ^^ Å inte nog med att han är tokrolig, han är ju så himla söt också! Efter en lång stund av bus med oss och kaninen så blev man ju jättegosig och trött, så då somnade han mellan oss på kaninen - lillgosen!

Efter bus/gos stunden så åkte vi mot Långsjö. Där hann vi med en hel del idag faktiskt. Petter reglade och jag har både hunnit knacka bort lim från golvet i sovrummet och rensa lite ogräs kring potatisplantorna. Känns som att det går ganska fort framåt med sovrummet, och att vi är rätt klara med kök och vardagsrum. Samtidigt som det känns som att vi har en halv miljon grejer kvar att göra. Får inte riktigt ihop läget i mitt huvud just nu :P Men vi fokuserar på sovrummet några dagar till, så får vi se när det passar sig att köpa golv till kök och vardagsrum som blir nästa steg. Ska försöka ordna med köksluckan också, ett litet sidoprojekt som måste bli klart innan golvet kan läggas :)

Min mamma och min lillasyster kom på besök en liten stund också och kikade hur det gick för oss, då gick vi en liten trädgårdsvandring. Vilket jag måste säga är ganska mysigt även i en rätt så (för tillfället) blöt trädgård ^^ Väldigt vackert med regndroppar som lagt sig i bladverket på olika växter.
Äntligen fungerar det att länka videor ordentligt också, kika på buskillen i filmen här nedanför. Ber om ursäkt för mitt fniss - han är ju bara så söt! Sen tycker han verkligen inte om att bli varken fotograferad eller filmad så det är extra roligt när man får med allt på film och han faktiskt fortsätter leka som innan jag tryckte på play. Älsklingshund med sötkanin ^^ Kan väl tilläggas att han normalt inte är fullt så brutal i sina lekar (vilket gjorde det hela hemskt mycket roligare) men idag var allt bara superskoj! :P <3


1 kommentar: