tisdag 18 juni 2013

Äntligen helg!


Ja, nu är det äntligen helg för min del efter en 9 dagars arbetsvecka. Måttligt sliten måste jag medge, har känt mig väldigt pigg men efter att ha sovit typ 1½ timma när jag kommit hem känner jag mig fortfarande väldigt trött. Blir en relativt tidig kväll ikväll, hoppas på att få vara pigg imorgon så jag hinner med några av alla saker som ska göras :)

Vad har hänt sen sist då? Ja det vet jag knappt för jag är så dagavill just nu :P Vi fick ha en lång diskussion jag och Petter idag för att koma ihåg vad vi gjorde igår kväll. Känns ju lite sådär men är väl så när det blir mycket, för det är det. Alla kvällar sen i slutet på förra veckan har vi varit iväg en sväng till Långsjö, inte långa besök alla kvällar men tillräckligt - man blir trött av att va igång hela tiden. Så är det bara :)

Ikväll har jag iaf planterat ut liljorna, bättre sent än aldrig tänker jag :P Hamnade i ett traktordäck framför huset, hade egentligen tänkt att ta bort däcket då jag inte riktigt tycker att det passar in med en däckrabatt där ^^ Men nu blev den väldigt lämplig och lättillgänglig för liljorna - har lixom inte riktigt tid att anlägga någon ny rabatt just nu :P
Medan jag planterade så ägnade sig Petter åt att försöka installera en ny radio i traktorn, utgången av det hela är lite oklar - vi får nog göra ett nytt ordentligare test imorgon.
Efter det åkte vi en sväng och slog gräs runt våra saskatoonbuskar. Jag försökte köra lite med gräsklippartraktorn men den va inte riktigt på humör idag så det blev traktoråkning för min del istället - vilket jag inte direkt klagade på, betydligt mindre med mygg inne i traktorn ^^
Igår var det gräsmattan som fick lite uppmärksamhet i form av klippning. Vi körde varsin klippartraktor så det gick som bara av farten, trots väldigt högt och rätt fuktigt gräs :P Övriga kvällen gick åt till att halvsova och bara ta det lugnt hemma. Men innan vi gick och la oss tog vi en mysig kvällspromenad med Idun, Zune och Bosse - sötmuarna fick följa med på Bosses kvällsrastning. Rätt så skoj, de är så himla snälla att leda i grimma och grimskaft nu :)


Söndag kväll pysslade vi på i huset, gjorde vi även lördag kväll. Vi har reglat och knackat bort mer lim från golvet. Vi har också hunnit börja med golvspånskivorna. Blev rätt mycket gjort i helgen faktiskt, även om jag kanske inte bidrog till jättemycket eftersom jag jobbade på dagarna - men vi var där båda kvällarna efter att jag kommit hem och ätit middag. Petter har hunnit dra all el också så det går av bara farten, hoppas att vi kan hålla upp tempot nu under långhelgen och veckorna fram till semestern :)

Måste också visa våra knäppa husdjur, börjar ju fundera lite på vad vi gör med dom egentligen :P Ibi har hittat sin nya favoritplats att sova på - Petter säger att tangentbordet kanske fungerar som en tempursäng men jag ställer mig något skeptisk till det :P Låter hur som helst väldigt roligt då hon ska lägga sig på det, knappar på ganska bra innan hon är nöjd om man säger så ^^
Sen har vi tokhunden som har hittat sin plats - i traktorn :P Petter ropade på honom för att han höll på att vandra lite väl långt bort (Petter satt i traktorn då han ropade) och vips så hade Bosse hoppat in i traktorn och satt sig på passagerarsitsen :P Knasiga sötvoffen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar