torsdag 31 januari 2013

Lite gnäll

Ja måste få gnälla lite, trött och gnällig är jag idag :P

Petter har haft snöskottningsjour ett tag nu och det har varit lugnt tills inatt. Kl 01:30 inatt åkte han in till Umeå. Detta visste vi redan igår kväll så det blev inget jobb i Långsjö.
Idag är vi båda rätt trötta. Jag hade en väldigt lång dag på jobbet igår, även om den va den trevligaste på väldigt länge :)
Något som också spelar in i det dåliga humöret är mina knän, har haft problem i över ett år nu och i december då det blev kallt så blev det värre igen. Igår fick ja någon mystisk nervsmärta i ena låret.. Vilket ju inte direkt kändes muntert. Sen på kvällen märkte jag också att knäet på andra benet var svullet. Men men.. Imorgon har jag en tid hos sjukgymnast på iksu i Umeå så jag hoppas verkligen på detta nu. Att ja ska få bra hjälp och inspiration. Känns ju relativt jättekasst att va 24 å ha dåliga knän.

Droppen va dock imorse då ja lyckades hamna i telefon med en så fruktansvärt pantad och störd telefonförsäljare.. Eller va han nu va. Går inte att beskriva med ord riktigt men ja blev typ så irriterad att ja ba skaka sen jag lagt på telefonen. Inte roligt att behöva bli ordentligt otrevlig för att folk ska lyssna!

Ja sen hade ja ett gräl med internetbanken också som vägrade fungera så att jag inte kunde åka och tanka eftersom jag inte hade pengar på kortet :P

Ett dygn fyllt av.. Bara drygt!

Men ljuspunkt va ffa lunchen idag då jag fick promenera Bosse på lunch. Han brukar ju inte vara med mig på jobbet, dels för att vu båda mest ba stressar upp oss och dels för att han gillar att va på Petters jobb bättre. Men idag gick de super, han va jätteduktig och fick dessutom busa med andra hundar på lunchprommisen - skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar