lördag 19 januari 2013

Planering planering

Just nu sitter jag i Långsjöhuset, på köksgolvet och tittar på när Petter sågar hål för eldosor.
Min uppgift är att googla, har letat rätt på ett bubbelbadkar som jag tror kommer att passa oss. Har också kikat på popup-uttag för vår köksbänk. Eftersom vi i dagsläget planerat ett kök utan överskåp blir det som lite extra meck med att få ihop hur man vill ha det :P
Just nu får jag inte igång ikeas kitchenplanner program heller.. :/
Aja hur som hittat ett uttag som verkar bra, två uttag skulle räcka men tydligen har de ett med fyra uttag på Kjell o Company för inte så dyra pengar alls. Så tror att vi får åka och kika på det någon lämplig dag :)


 Jag ska väl ärligt talat erkänna att jag inte är så mycket för bubbelbadkar.. Petter är helt såld på dom däremot :P Han har pratat om bubbelkar redan innan det blev husköp. Men hur som ett badkar vill jag också ha så varför inte ett med bubbelfunktion. Vi har kikat på många olika varianter men jag tror mest på ett som är rektangulärt, alltså inte ett hörnbadkar.. Dels för att jag aldrig riktigt förstått det där med 150x150.. vem får plats i det på ett bekvämt sätt?! :P Det jag kikat på nu är 120x170cm, perfekt! Ska man bada två sitter man dessutom bredvid varandra och inte på varandras fötter som man lär göra om man ska rymmas två i ett som är 150x150.
Aja, tyckte iaf att detta var superfint! Enkelt och snyggt :) 
Vad annars, ikväll ska vi ut och äta middag med Petters familj i Umeå. Imorgon blir det middag med min familj hemma i Högbäck. Svårt att hinna med att både va social och arbetssam på en helg :P 
Men idag har vi iaf dragit klart vattenledningarna, som nu väntar på rörmockare. Får se om han har tid i veckan.. vi hoppas verkligen det! 
Sen har vi som sagt börjat borra i väggarna för att få i eldosor. Vilket inte är det lättaste att planera, hur högt ska lampknapparna sitta? behöver vi ett uttag under det ena fönstret.. ska vi ha två under det andra? Svårt svårt. Men det ska nog bli bra tillslut :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar