tisdag 29 januari 2013

Veckan som gått

Har inte riktigt varit i fas med mitt bloggande den här veckan, vilket jag iof inte direkt var förra veckan heller :P Tänker hela tiden, ikväll ska jag blogga, fast sen är vi i huset tills sent och det är dags att lägga sig. Eller på morgonen, fast då är det dags att ta hand om disken.. eller mitt på dagen i helgen, fast då var det dags att ta hand om tvätten. ^^
Jaja, får se om jag hinner med ett helt inlägg nu innan jobbet eller om jag får avsluta det ikväll.


Veckan som gått har vi inte varit jättemycket i huset, om jag skulle sammanfatta det. Men lite har hänt iaf.
Vi har kopplat in nya vattensystemet, även om vi skulle ha fått hjälp med det i slutet av förra veckan så blev det i lördags. Så lite väntan på rörmokare, vilket ju gör att planeringen faller en del. Men men, jag har sysselsatt mig med att måla element större delen av veckan. Ett är färdigmålat och två mindre är påbörjade men vill nog målas ett varv till innan de är klara.


Tanken var att vi skulle göra jättemycket i helgen, typ gipsa klart väggarna.. vilket var rätt orealistiskt eftersom vi inte ens köpt gips än :P men i slutet på förra veckan bestämde vi iaf att golvet först (logiskt) sen tar vi gipsningen och taket sist. Ett tag tänkte vi ta taket före men nu har vi bestämt att det blir bäst att damma klart med gipset först.
Så i helgen blev det lite golvläggning, eller rättare sagt har vi gjort det mesta idag och igår. Helgen gick åt till vatten och avloppsrör som de som sagt kopplade in och sedan tog Petter bort de gamla rören.
Diskbänken fick också, äntligen, flytta ut ur huset. Känns riktigt bra och som sagt lite lättare att komma vidare med att lägga spånskivor på golvet då inget är ivägen.


Ska väl också berätta att vi hade en hel del bök innan vi kom igång med att lägga spånplattorna på golvet. Vi hade ju börjat lägga ett gäng i köket, vilket kändes toppen. Men.. Väggarna såg inte riktigt ut som vi hade tänkt oss så när vi fortsatte lägga plattorna ut i vardagsrummet blev mellanrummet mot väggen ganska stort. Så vi fick skruva loss alla plattor, justera.. vilket tog en stund som sagt, och sedan skruva tillbaka. Bättre göra rätt från början.. eller hur. Nu har vi iaf kommit igång med plattorna, blir lite pyssel då det ska kapas ur för alla möjliga olika rör vi har i rummen men.. blir nog bra tillslut :P


Måste också visa helgens härligaste bild. Bosse har haft en favoritleksak nu sedan jul, han har i princip med den överallt. Och i helgen hände det som inte fick hända.. igen ska väl tilläggas :P En söm sprack i sidan på leksaken. Nu var det Petters tur att ta tag i operation laga leksak. Så han satt sig vid köksbordet och började sy medan orolig Bosse väntade på utgången av det hela :P


Annars har Bosse varit med oss rätt mycket i huset i veckan. Han börjar som kännas bekväm där, även om han mest ska sitta i knäet på en då man är och jobbar på golvet. Eller bära runt på något olämpligt som en för liten träkloss eller en avbitartång :P Söt är han iaf så de räcker och blir över mitt lilla hjärta!


Och! Min orkidé har slagit ut! Första gången jag lyckas få dom att blomma om. I vårt hus dör normalt alla blommor med tanke på temperaturen.. är ju minst sagt lite ojämn. Men nu har jag en vit och en gul orkidé som har fått knoppar igen, och den gula har nu hunnit slå ut! Jättefina är dom, hoppas verkligen att detta är ett tecken på mina gröna fingrar och inte bara tur :P Även om jag tror mer på motsatsen.. ^^

1 kommentar:

  1. Gu va gulligt när Bosse oroligt.... eller kanske förväntansfullt väntar på att hans bästa leksak lagas.
    Måna

    SvaraRadera