tisdag 15 januari 2013

Anlagsfri!

Ja gårdagen var nog lättnadens dag, kl 13:00 hade jag min sista besökstid på klinisk genetik för att få veta mitt provsvar. Jag bär inte på anlag för Huntingtonssjukdom. En lättnad och ett leende på läpparna. Har känts väldigt bra att gå dit och prata, tror att jag kommer att sakna de där 20-30 minutrarana varje månad då jag har fått dela med mig utav mina förvirrade och ofta rätt fåniga tankar.
Men nu är det slut med det, inget mer förvirrat tänk kring Huntingtons, nu ska huvudet fyllas med husfunderingar!

Jag fick tag på en frökatalog igår kväll, lånade den av min mamma. Vi har pratat om fröer tidigare och då har jag sagt att jag kan sträcka mig till ringblommor, mer än så blir det inte för det har jag varken tid eller ork till. Men jaa.. Frökataloger är lite luriga :P
Helt plötsligt har jag en lång lista på blommor och grönsaker. Tur är de att jag inte har något växthus än! :P men jag tänker att va roligt det skulle vara att kunna ta in snittblommor hela sommaren :) vi får väl se hur de går me den saken men lite mer än ringblommor ska nog inhandlas. Sen tänker vi oss morötter och potatis, kanske en purjolök eller två och lite broccoli ska få plats i trädgårdslandet..

Ja nu är det iaf dags att åka på jobbet, som VK var och skrev en artikel om igår. Självklart har de satt en bild av mig på förstasidan, sjukt onödigt! Tänkte att jag skulle undvika att va me på bild.. Hur bra gick de på en skala.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar