tisdag 23 juli 2013

Tisdag

Tisdag idag, tiden rusar verkligen iväg. Halva semestern har redan gått.. och vi har renoverat sedan slutet av november. Känns som att vi började för 4 veckor sedan :P Allt går så fort, förstår inte riktigt vart tiden tar vägen.. eller jo jag vet precis var tiden tar vägen men med tanke på hur mycket vi har gjort om dagarna - borde inte tiden gå sakta då? Verkar vara lite tvärt om, jag upplever det så just nu iaf. De här första dagarna med Caliber har varit rätt lugna om man säger så, visst vi har varit ute mycket, uppe på natten och busat ikring. Men det är inget.. inget i förhållande till vad jag har gjort på dagarna fram till i fredags. Känner mig uttråkad och sjukt oeffektiv. Idag har jag tvättat och bakat muffins.. städat lite men det var väldigt lite. Thats it! Utöver promenad och bus med hundarna då. Är helt galet! Vill åka och rensa ogräs och spackla väggar, måla lister och handla. Framför allt handla. Är ju jättesvårt med en liten valpis - speciellt när ens sambo är och renoverar hus hela dagarna. Går gör det såklart, inget är omöjligt men jag vill ju att det ska bli bra för valpis, inga jobbiga upplevelser :) Nåja, Petter försöker säga att det nog är bra att bara ta det lugnt några dagar - vilket stämmer. Jag behöver verkligen lugnet, så är det - inget jag kan förneka. Men när jag vet hur mycket jag borde göra blir det inte jättelätt :P
Caliber är i vilket fall en liten ängel, det är klart att han är lite valpjobbig - men kunde varit så mycket värre. Igår var både han och Bosse med mig på jobbet från 13:00 - jag tänkte mig att vi skulle prova och hade en plan om att åka hem lite tidigare då det kändes som att det här med att sitta i bur så länge inte var något som Caliber skulle fixa (provade lite i söndag och det gick inget vidare:P)
Hur som så gick det toppen! Bosse var lite pipig från början medan Caliber somnade direkt - sen sov han till kl 16:00 då det var dags att åka hem. Så härligt! Får bara hoppas att det fortsätter på samma sätt.
Om jag ska skryta mer om lillvalpis så säger han själv till om han vill gå ut - trodde jag aldrig att han skulle göra redan. Ikväll gick han och la sig i sin "nattbur" efter kvällspromenaden - alldeles själv :) Han är jätteduktig på att gå i koppel.. då Bosse inte springer lös :P Sitter och väntar medan man tar på honom halsbandet innan man ska ut på promenad.
Helt enkelt - förvånad över hur fort dom lär sig. Och så himla smarta dom är också ^^
Just nu är vi uppe två gånger på natten, vid 01:00 och 04:00. Vid 04:00 tycker Caliber att det är bästa tiden på dygnet att busa, är helt skogstokig av bus lillen - vilket egentligen är det jobbigaste just nu tror jag. Man blir ju lite trött av att vara vaken 30-60 minuter så tidigt med en busvalp. Men vi jobbar på det iaf, försöker korta ner bustiden :)

Blir lite konstigt med uppdateringar från huset nu med tanke på att jag inte är där så mycket. Igår åkte vi dit en sväng på kvällen tillsammans för att ta lite mått och ta hand om muarna. Så jag passade på att fotografera vad som händer. Idag har svärfar varit och hjälpt Petter med gipsningen så nu är det inte mycket kvar innan det steget är klart - Känns kalasbra! :)
Måste också visa vilken fin tapet vi har hittat i sovrummet - en solklar favorit om ni frågar mig. Skulle nog aldrig tapetsera ett rum med en sån där tapet om jag fick välja, men det är något speciellt med den - väldigt söt. Grönt är en färg som vi funderar på att använda i sovrummet, ingen favoritfärg som så men tror det kan bli mysigt. Är lite för såld på det här med fondväggar och så, just nu kikar jag på fototapeter.. lite oklart hur det blir. Kanske skulle vara lite vågad och måla hela rummet i samma färg? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar