lördag 20 juli 2013

Caliber


Igår hämtade vi hem vår nya familjemedlem, en lillebror till Bosse - Caliber! Sötaste lillkillen. Vi har ju varit lite nervösa inför den här dagen men såhär långt måste jag säga att det gått över förväntan. Jag, Bosse och Caliber vilade på köksgolvet större delen av dagen, väldigt mysigt om vi får säga det själva! ^^ Det blev lite livat då killarna träffades första gången, först trodde Caliber att han skulle dö (lät det som iaf :P) han satt på golvet och bara ylade så fort han såg Bosse. Sen fick han sitta i mitt knä och då blev man en väldigt stor och kaxig valp som istället morrade åt Bosse när han kom i närheten :P Så han fick sitta vid min sida och Bosse på den andra, det var det vinnande konceptet :) Verkar ha accepterat varandra väldigt fort, så nu hoppas vi att dom ska bli superbästisar - sötnäsorna! <3
I huset är det full fart även om jag inte är där och jobbar. Igår kom nya säkringsskåpet på plats och alla uttag och liknande i köket är klart. Vilket betyder att vi kan köra igång med kyl/frys och mikro - även ugn om vi tar dit en. Blir ju svårt att få ett fungerande kök innan vi har rätt bänkskiva på plats men Ikea har iaf hört av sig för att säga att de ersätter skivan som blev fel. Men det dröjer ytterligare 3-4 veckor innan vi får den, vilket känns lite segt men huvudsaken är att det blir rätt. 
Själv passade jag på att måla muren igår morse innan vi hämtade Caliber. Förhoppningsvis var det sista varvet, har varit några partier som inte riktigt ville bli vita :)
Idag har det varit stora avloppsdagen i huset, måste väl erkänna att jag inte är helt ledsen för att jag missade det :P Vi har ju nämligen haft en hel del problem med avloppet, tidigare blev det ju stopp och vatten läckte inomhus. Förra veckan upptäckte vi att brunnen var full så det blev en akuttömning, dagen efter var brunnen full igen - då avrinningen också var tät. Så nu har Petter och hans pappa spolat igenom husets avloppsrör så systemet fungerar som det ska igen.
De har också hängt bort elementen ur sovrummet så att vi kommer åt att fixa väggarna bakom. Måna (svärmor) har tydligen städat hela huset så att det är skinande rent, jag har själv inte varit där sen igår eftermiddag men jag tror på Petter när han säger att det gjorde skillnad då man skurade golven i alla rum :P Blir ju minst sagt ganska dammigt när man håller på och renoverar :)
Blev lite bildbombstema idag, så jag bjuder på två på muarna också. De verkar trivas jättebra i Långsjö hela gänget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar