onsdag 17 juli 2013

Köket börjar ta form

Ja nu minsann börjar det likna ett kök i vårt Långsjöhus.
Svärföräldrarna har kommit hit i veckan för att hjälpa till och campar i husbil på gården. Riktigt trevligt och oj vad det händer saker här! Massor med skrot från sovrumsrivningen är ute och redo för att fraktas till soptippen. Sen har vi som sagt då dragit igång med köksrenoveringen.
Lite upp och ner har det varit. Jag kände väl redan då vi började att det här var en hemskt stor köksbeställning och sannolikheten att allt skulle bli rätt kanske inte var så jättestor. Nu är vi inte klara än så ska inte säga att det mesta var med och rätt.. men problemet vi mötte var att vår breda väldigt specialbeställda bänkskiva är ca 40cm för kort. Skit! På riktigt väldigt onödigt och klump i magen.. men vi får hoppas att IKEA står för att de faktiskt räknat fel - även om vi var slarviga och skrev under på att det var rätt måttsatt.
Annars tycker jag att det har rullat på fint - själv har jag haft ansvar för lådmontering. Vilket tog upp hela vardagsrummet :P Blev en hel del felmontering till att börja med, det här med lådor i lådor är inte tvärenkelt. Men man lär av sina misstag och på slutet fick jag in riktigt bra flyt i det hela :)
Blev inte så många bilder idag då jag och telefonen och internet inte riktigt kommer överens här i Långsjö, men ska ordna fler bilder då det börjar vara mer färdigt :)

Ett litet projekt vid sidan av köksbyggnationerna har varit målning av muren. Nu är andra varvet målat och jag är riktigt nöjd.
Petters mamma har också målat fönsterfoder på ladugården som ett sidoprojekt, tyvärr har jag inte hunnit fotografera det än men det blir kanonbra!
Härligt med lite mer folk på gården så att det händer något - jättebra med husbilen också då vi kan äta middag vid huset istället för att åka iväg helatiden. Sparar massor med tid även om Högbäck är nära ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar