måndag 1 juli 2013

Sammanfattning av helgen

Här är vår lilla tändstickskalv, och nu har hon fått ett namn - Sot heter hon. Lyckas kalv, Iduns syster, Junis nya lekkamrat ^^ Dexterflocken växer sakta men säkert. Den här lilla donnan är helt klart kaxigare än vad Idun var när hon var liten. Springer runt i boxen och busar, vågar nästan komma fram när vi är i lagården och pratar med henne - sötnos! <3
Annars har helgen bestått av en hel del huspyssel. Lördag blev golvläggningsdag, eller eftermiddag och kväll/natt ska jag väl säga. Sent blev det men vi hann klart det som behövdes för söndagens besök av muraren. Så nu är allt klart för att montera kaminen - muren ska såklart målas och det ska listas. Men själva murarbetet är klart! Känns ju himla toppen. Golvet känns också toppen, det blev bara bättre och bättre ju mer som kom på plats. Kändes lite osäkert de första längderna men tror det kommer att bli jättebra med ett ljust golv.
Har också roat mig med att klippa massor av gräs, 3/4 av gräsmattan klipptes i helgen. Jätteskönt att passa på att klippa när det inte hunnit växa upp i åkerhöjd :P Växer ju så himla fort, inte lätt att hinna med att klippa alla massor med kvadrat (fortfarande inte räknat ut riktigt hur mycket gräsmatta vi har :P)
Men det är rätt mysigt att åka runt på klippartraktorn, i helgen fick jag äntligen lägga ut lite gräsklipp i trädgårdslandet också. Har försökt att hinna med det länge.. men det är inte så enkelt :) Nu har iaf alla broccoliplantor, lökplantor och en del av potatisarna ett litet grästäcke. Jätteskoj att det går så bra med landet, får hemskt mycket komplimanger om hur fint det är och hur stora potatisplantorna är. Nu ska jag inte ens ta åt mig hälften av äran för det är landet som är helt amazing, men det är ju så roligt när man har bra förutsättningar! Har inte direkt varit någon trädgårdsfantast tidigare men känner att det här helt klart är en hobby som kan utvecklas :P
Vill också bjuda på en promenadbild från min och Bosses söndagseftermiddag, hittade en jättefin promenadstig i Långsjö. Eller hittade och hittade, promenerade den massor då jag var yngre men var längesedan nu. Hur fint som helst med grönska och björkstammar! Kommer nog att vara en bra kvällsprommis då vi flyttat på riktigt ^^
Måste också få visa vilken fin blomma jag fick på jobbet idag, konstaterar åter igen att jag har världens bästa arbetskamrater! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar