torsdag 14 februari 2013

Två hundar

I helgen är vi hundvakt, vi har fått äran att ta hand om lilla Penny medan hennes matte är bortrest. Det blir som en helt annan grej att ha två voffar hemma. Framför allt blir soffmyset lite mer mysigt, ska inte säga att de är jobbiga men ibland töjer de ju gränserna lite ^^ Ikväll slåss de om vem som kan pussas mest på oss som inte riktigt är intresserade av att få så hemskt mycke pussar :P springer som å byter av varandra, först har man den ena i knät, sedan båda i ett huller om buller å sedan byter de plats ^^


I sängen inatt var de ungefär samma sak.. De får egentligen inte sova i sängen men när Penny passade på någon gång inatt så gjorde Bosse detsamma. Innan vi gick å la oss låg de så gulligt tillsammans i Bosses säng, men som sagt bredde de ut sig i sängen rätt ordentligt senare :) vaknade inatt å hade en hund liggandes mot mig på varje sida. Som små element, nu tycker ju jag bara att det är supermysigt med voffar i sängen men ibland tar de lite väl mycke plats. Vaknade bland annat av att Bosse delade kudde med mig. Om jag inte förklarat detta tidigare så innebär det att Bosse ligger med hela sin kropp på min kudde så att han liksom trycker ut mig :P slutade med att jag fick lyfta upp kudden och tippa av hunden innan jag kunde sova vidare ^^

Sen är det ju leken, och glädjen de har av varandra. Bosse gillar alla andra hundar, ibland lite för mycket så han mest upplevs som dryg tror jag :P penny och Bosse går hemskt bra ihop, de förstår varandra (för det mesta) och beter sig ganska likadant. Igår på kvällspromenaden sprang de iväg tillsammans och busade inte speciellt mycket utan bara var med varandra till en början. När vi var på väg hem så drog Bosse igång, då var de bus som gällde. Bara att se deras försök att tagga igång varandra är hemskt underhållande. Bosse försökte till och med skälla på Penny för lite extra fart på buset ^^

Gällande huset känns det fortfarande lite småtungt. Anledningen tror jag till största delen är att det är så pass längesedan vi var där nu att vi måste låna en traktor från Högbäck för att skotta innan i kan köra bil dit. Detta blir ett litet projekt, som inte känns jättemotiverande en mörk kväll. Speciellt då jag inte bemästrar konsten med snöskottning.. än :P så jag tror att huset får vänta till minst imorgon kväll, kanske det inte blir förrän på lördag morgon. Men i helgen blir det ett ryck, så är det bara. Annars tror jag att vi kommer att bli helt förslappade :P

Nej, nu ska jag samla mig och min huvudvärk och gå ut på en förhoppningsvis lika rolig hundpromenad som den jag hade igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar