lördag 4 januari 2014

Trevlig middag med släkten

Först ska jag börja med att skriva det jag glömde i förra inlägget :P kanske var nog så bra att jag inte skrev något -för egentligen är det nog rätt pinsamt men samtidigt vill jag ju dela med mig av vad som händer hos oss :P det var nämligen såhär att när vi fick tillbaka vattnet var vi ju hemskt glada över det och satte såklart direkt igång med disk och tvätt. Vi pratade om att gå ut och kolla läget i lagården men på något sätt drog det ut lite på tiden (lär väl ha handlat om 30min).  Efter lite pyssel inne så gick Petter ut i lagården varpå han kom in väldigt fort igen - pekade på sina skor och sa titta. Skorna var blöta ovanför tån - "kom ut och hjälp mig". Måttligt kul, nystädad lagård full i vatten tänkte jag. Vi hade dessutom pratat om att någon av korna kanske hade gjort skada på något vattenrör innan Petter gick ut. Inte så mycket att göra annat än att skynda ut i lagården och se förödelsen :P men väl ute inser jag ganska snart att det inte alls handlade om hela lagården utan bara rummet mellan lagården och vårt "omklädningsrum". Men ändå ca 8kvm med 4cm vatten på golvet. Rätt onödigt då det handlade om en kran som inte var stängd. Dock väldigt skönt att det är höga trösklar så att vattnet inte läkt ut i själva lagårdsdelen :)
Idag blev en rätt lugn dag, ikväll åkte vi in till Umeå för en riktigt trevlig middag på eastern palace med min familj. Mamma, pappa, lillasyster, kusin med man och deras två barn. Tyvärr kunde inte lillebror och sambo följa med. Har pratat om att gå ut och äta sen innan vi skaffade Caliber så det var verkligen dags nu :P Innan middagen var vi och shoppade lite, bland annat solskydd inför utlandsresan - känns verkligen att det inte är så lång tid kvar nu. Ska bli jättespännande att åka iväg igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar