torsdag 23 januari 2014

Linser & Luftgevär

Andra dagen med linser idag, eller kvällen ska jag väl säga då jag bara får ha dom på 4 timmar nu till en början. Känns riktigt okej med linser men synen är lite till och från än - får hoppas att det blir bättre och bättre för linser är ju så sjukt mycket smidigare! Kan pussas med hundarna hur mycket jag vill utan att få blöta pussar eller nosar på glasögonen ^^
Idag har vi också får hem Petters efterlängtade luftgevär. Tanken var att vi ska ha det för att övningsskjuta lite - så det blir ju spännande. Petter är då väldigt nöjd iaf å de är väl huvudsaken :) Själv avvaktar jag till helgen då man kan provskjuta i dagsljus med min utvärdering ^^

Annars händer det inte alls mycket här hemma i Långsjöhuset, tyvärr. Men man ska väl ha någon sorts återhämtningsperiod efter ett års renovering :)

2 kommentarer:

  1. Du borde skaffa sånna linser man kan ha över natten, lite dyrare men såå mycket smidigare. Mina kunde man ha i en vecka utan att behöva ta ut :) råkar man somna i soffan med vanliga linser torkar dom ju typ fast..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken är helt kart att gå över på månadslinser eller något i den stilen, men optikern ville att jag skulle börja med dessa under en utvärderingsperiod. :)

      Radera