söndag 12 januari 2014

Ikea-resa och jägarexamen

Tiden springer iväg som vanligt. Men sen sist har vi iaf hunnit vara en sväng på Ikea tillsammans med min syster och min mamma. En riktigt trevlig endagstur som slutade med två väldigt fullpackade bilar - min mamma är en sån himla optimist ^^ En bäddsoffa av hörnmodell köpte hon och var helt övertygad om att den skulle rymmas i hennes bil. Nu ryms det väldigt mycket i de där bilarna men riktigt så mycket rymdes inte - så det var ju himla bra att vi åkte ner med två bilar :) Själva köpte vi en möbel till vardagsrummet, gardinstänger och gardiner, matta till kök och vardagsrum, sänglampor och taklampa till sovrummet, och en himla massa "mysfluff".
 Ett par nya skor och lite kläder fick följa med hem från Sundsvall också. Börjar bli lite stressad inför resan till Las Palmas - har ju inga kläder.. känns det som iaf. Kanske mest handlar om att det mesta fortfarande är i lådor eller i någon provisorisk garderob som jag inte alls har ordning på. Men förhoppningsvis ska vi få ordning på ett par garderober i pannrummet som får duga till den riktiga garderoben på övervåningen är klar :)
Iförrgår fick vi upp det mesta av vardagsrumsmöbeln, tyvärr fanns det bara 3 lådor på ikea så vi får vara utan en ett tag. Men när det hela är klart kommer det att bli toppenfint! Har inte bestämt om vi ska sätta dit några handtag/knoppar eller om vi ska köra utan - något att klura på :)
 Igår var vi över till en av grannarna som ska hjälpa oss med jägarexamen. Vi provskrev själva teoriprovet efter alldeles för lite läsning - trodde vi. Gick förvånansvärt bra då vi var 3-5 frågor ifrån att klara provet :P Så nu blir det lite mer läsning på vissa områden och sen ska vi skriva om. Ska skjuta lerduvor någon dag också - egentligen rätt otroligt att jag aldrig gjort det med tanke på vart jag växt upp men det ska bli spännande också :) Fick ju en lektion och ett helt gäng lerduvor av min morbror i födelsedagspresent - så det kanske börjar vara dags att utnyttja den presenten nu snart ^^

1 kommentar: