fredag 3 januari 2014

Nu har vi vatten igen!

Idag fick vi äntligen ordning på vattnet i byn! Så himla skönt, kanske bäst för sötfluffarna i lagården - inte så roligt att dricka ur hink säger dom :)
Blommorna fick också lite extra omvårdnad när vattnet kom tillbaka på riktigt, skulle ha tagit tag i att duscha av dom för längesedan - framför allt fikusen som stått inne i värsta byggkaoset :P Men nu är de nyduschade och glada - förhoppningsvis! :)
Annars har vi mest tagit det lugnt och varit lediga över nyår, umgåtts med familjen och bara haft det bra. Det bästa med ledigheten är nästan (kanske en liten överdrift) att jag har fått måla naglarna - och att de är hyfsat långa! Det är verkligen något som är tråkigt med mitt jobb, att inte få ha långa naglar eller nagellack. Men då får man passa på när man är ledig! Ska nog bunkra upp med lite nya lack inför den planerade utlandsresan så får jag passa på att måla då ^^

Det var helt klart något mer jag hade tänkt skriva om idag men har verkligen en sån där hjärnsläppsdag, trött och slut. Vet inte riktigt vad som hänt med våra hundar idag heller, de har varit hemma hela dagen med Petter och som jag kan förstå de har de inte fått några ovanliga mängder av motion. Men de är verkligen helt utslagna, eller bara väldigt lugna. De har legat hopkurade tillsammans i buren i vardagsrummet medan jag och Petter sett på tv och grejat med maten. Kanske har och göra med att Caliber faktiskt börjar vara en stor kille nu - att de faktiskt kan koppla av tillsammans utan att behöva avbryta myset för att busa med jämna mellanrum. Caliber är faktiskt så stor nu att han själv säger till om han vill gå ut, vilket i min värld är rätt fantastiskt - han har nämligen bara gjort det en gång som liten valp. Nu tror jag att han börjar bli en stor valp eller kanske till och med vuxen. Det bästa med det hela är att jag känner mig rätt nöjd med vad han blir, var ju som orolig att jag skulle klanta till det här med att uppfostra valp helt. Just nu känns det iaf som att jag inte misslyckats helt, får väl vänta och se hur det ser ut om ett par månader :P Hur som är han iaf världens mysigaste valp, man får pussa och krama på honom hur mycket man vill - och får man för sig att lyfta upp honom i famnen så kan han sova där hur länge som helst! Gograbben ^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar