lördag 5 oktober 2013

Kvällsryck

Igår målade jag andra varvet i sovrummet, blir som sagt riktigt bra även om färgen inte alls vill återges på bild :)
Medan jag målade så pysslade Petter på med bland annat handtagen till köksluckorna (eller lådorna är det ju faktiskt :) ) 
Har också haft de lite spännande i Högbäck då byavägen grävdes av för att en vägtrumma skulle bytas. Tog lite längre tid än planerat men en provisorisk väg över åkrarna fungerade ju minst lika bra :)
Ikväll har vi gjort världens ryck, vet inte riktigt var energin kom ifrån :P tyvärr hade varken jag eller Petter batteri i mobilen så jag får bjuda på fler bilder senare :) på förmiddagen pysslade jag ute och trimmade gräs runt lagården och trädgårdslandet medan Petter och hans pappa monterade upp elementen i kök och vardagsrum. 
På kvällen tog vi tag i taket i sovrum och garderob, gick bra som bara den - faktiskt. Så nu är taket klart, känns så obeskrivligt bra! När vi var klara med taket städade jag undan lite och medan jag gjorde det hann Petter sätta foder runt ett av fönstren. Ibland har vi som väldigt bra flyt på arbetet, skönt när de gått trögt ett tag :) känns som att vi börjar närma oss den här flytten som vi pratat om så länge nu ^^

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad fint det blir :) Jag kommer hem helgen v. 45 och det skulle vara kul att ses då! Vi får väl höras närmare om det men tänkte bara ge lite "förvarning" :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Låter ju som en toppenide, du får höra av dig närmare som sagt - vi är ju mest bara hemma :)

      Radera