onsdag 23 oktober 2013

Bygga branddörr

Idag har vi påbörjat projektet bygga branddörr till lagården, två dörrar ska det byggas.. Gick egentligen hemskt mycket över förväntan då vi hann väldigt mycket. Skulle ha hunnit mycket mer om inte jag är så himla klantig.. Ibland fattar jag bara inte vad jag gör :P mätte fel hur många gånger som helst å allt blev ba tokigt.. Tur är det ju att jag har en sambo som kan! 
Ett lite mer lagomtt projekt för mig ikväll var att sätta plastlock på boxdörrarna. Ser så himla proffsigt ut! Fortfarande helt otroligt att vi fick göra det här precis som vi ville! Är himla skoj att fundera ut hur den bästa lösningen ser ut, hur den ska göras, var den ska göras osv.. Inte alltid så lätt - men som sagt den här konstruktören jag bor tillsammans med är  rätt otrolig ^^ <3 Själv får jag väl säga att jag lär mig en himla massa på resans gång, inte för att jag är helt okreativ själv men de där konstruktörskunskaperna besitter jag inte alltid :P 

Nu har Petter bokat kontroll av lagården så på onsdag nästa vecka kommer länsstyrelsen ut och gör en besiktning. Känns ju supernervöst och vi har ju verkligen en hel del saker kvar att göra. Men man får väl tro att det ska gå vägen alltihopa :) 
Igår gjorde Petter och hans pappa klart med vattenkopparna och påbörjade ventilationsprojektet med att sätta in två friskluftsintag. Är som sagt guld värt att vi får de där timmarna extrahjälp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar