tisdag 8 oktober 2013

Glasögon

Ja tydligen är jag blind.. Var på synundersökning i måndags och har ett ordentligt brytningsfel. Har som tyckt att jag ser rätt ok men efter att ha fått se hur bra det kan bli med korrigering så känner jag mig minst sagt blind :P 
Så nu ska det bli glasögon, var och kikade på bågar idag men måste nog vänja mig med tanken på glasögon lite mer innan jag bestämmer mig helt. 3 par fick följa med hem för vidare utprovning, favoritparet är på på bilden ovan. Men som sagt inget bestämt än, tror att jag skulle kunna vela om detta hur länge som helst. Det finns alldeles för mycket att välja på, kanske är tur att jag ser så dåligt som jag gör - vill verkligen ha glasögonen så snart som möjligt. Iaf rent synmässigt, annars är jag inte så himla peppar på glasögonen :P

Passade på att hälsa på Lillasyster när vi var i Umeå också, har som fortfarande inte riktigt gått in i mitt huvud att hon bor där :P För mig är hon fortfarande 8år gammal och bor hos mamma å pappa, söttjejen! ^^ jätteroligt att träffas en snabbis iaf, få lite smakråd om glasögonen å småprata. Min lillasyster är en så himla fin å duktig tjej! Roligt att höra hur bra det går för henne på olika praktikplatser osv. Inte direkt förvånad men.. ^^ <3 
Så idag blev det inte så mycket mer, de vanliga med djuren var det vi hann med. Fick räcka för ikväll, får se om vi kan ta oss i kragen och hitta på något vettigt imorgon istället ^^ 
Kan inte påstå att vi haft mycket för oss tidigare i veckan heller riktigt. Golv till sovrum och garderob är inköpt.. Är väl det vi gjort i renoveringsväg :P Igår pysslar vi med att göra ett gäng matlådor , jag passade på att baka bröd också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar