torsdag 20 mars 2014

Snart anländer kalven

Nu börjar det vara så pass längesedan jag skrev något här att när jag väl ska ta mig för att skriva får jag inte ihop något för att jag har så mycket att skriva om :P
Här hemma händer det som vanligt lite av varje men tror vi har som lunkat på i ungefär samma tempo som vanligt. Men de senaste helgerna har vi faktiskt varit riktigt duktiga och fått en hel del grejer gjorda. Förra helgen fick vi upp dörrar på garderoberna i pannrummet och gjorde en ordentlig storstädning där. Har också börjat med sommarens planteringar! Tomater, auberginee och lakritsrot har kommit upp ur jorden. 12 tomatplantor är utskolade än så länge. Som vanligt planterar jag alldeles för mycket även om jag verkligen hållit mig i kragen den här gången :P Men i vilket fall, även om det blir lite för mycket, är det här med odling väldigt roligt. I år har jag ordnat med en riktigt fin armatur med speciella lysrör för blommor. Vet inte om det är inbillning men det känns redan som att det går bättre än i fjol ^^
Igår var jag till Skellefteå med ett trevligt Vännäsgäng för LRF's regionstämma. Måste säga att det var mer intressant än jag väntat mig. Sen blir man ju alltid så inspirerad när man träffar människor med liknande intressen. Många ideer och tankar dyker upp.
Blev en lång dag för både mig och Petter då han också var på utflykt, fast till Stockholm för att besöka en automationsmässa. Hundarna fick spendera dagen hos "farmor och farfar" - väldigt snällt att de ställer upp och hjälper oss med så kort varsel.
Jag kom iaf hem till ett otroligt tyst Långsjö igårkväll utan hundar och sambo. Var så himla mysigt att gå till lagården själv och pyssla om muarna lite extra efter en inspirerande dag. Att lilla kalven i Bellas mage bjöd på en riktig sparkshow gjorde ju inte saken sämre heller. Det är verkligen inte långt bort nu, kalven kommer nog vilken dag som helst. Bara att hålla tummarna på att det är en liten kviga och jag tänker så det knakar på olika namn som kan vara passande :)
Måste bjuda på en bild på sötaste muen i lagården, lilla Sot som snart är ett år gammal. Ett riktigt charmtroll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar