tisdag 25 mars 2014

Förkylning

Har varit förkyld alldeles för länge nu, hosta, snuva och feber. Var riktigt längesedan jag hade feber, nästan glömt hur hemskt det var :P Men i vilket fall är jag på bättringsvägen nu, hoppas på att kunna åka på jobbet imorgon.
Försöker njuta av att bara ligga stilla i soffan hemma, vilket är ganska krävande med tanke på hur mycket grejer man kommer på att man skulle ha gjort hemma. Men så snart man försöker göra något gör sig ju förkylningen påmind. Igår orkade jag iaf dammsuga en del av huset till skillnad från i fredags då jag knappt tog mig ut på en promenad med hundarna :P
Tur har jag iaf att jag har världens mysigaste hundkillar som har dispens den här dagarna och får mysa i soffan med mig ^^ 

Nåja nog tjatat om förkylningen idag har vi fått TV! Rätt fantastiskt egentligen, allt fungerade på en gång. Vi har ju varit utan tv i säkert 3 år iaf.. man vänjer sig rätt fort. Nu kändes det genast konstigt att kunna bläddra mellan massor av kanaler. Trodde att jag skulle bänka mig direkt nu när man har hela kanalutbudet i ett par dagar.. men det kanske får vänta till ikväll för förmiddagens tv utbud var inget som imponerade mig. Jag återgick till mitt serietittande på Netflix istället :P
Glömde visa i förra inlägget att tv-bänken är komplett nu också, sista lådan och glasskivorna på plats. Blev kanonbra! Speciellt när eftermiddagssolen lyser in i vardagsrummet :)
Annars har jag försökt sortera lite papper och sånna där andra extremt tråkiga saker som bara tar tid nu när jag varit hemma ett par dagar. Bland annat har jag skissat på en lite mer permanent hage till våra muar, ska förhoppningsvis kunna börja med det projektet rätt snart! Blir en hel del pyssel innan allt är klart men det ska vi fixa! Först och främst ska vi ta bort en himla massa stolpar och fårnät som sitter uppe nu. Sedan ska såklart nya hagen upp men det är också en hel del träd och annat som ska städas ur så att hagen är "ren och fin" :) Ska i vilket fall bli jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar