torsdag 19 december 2013

Våra små älsklingar!

En dag som ägnats åt hundarna. Ikväll har vi duschat, blir ju ofta så att jag är minst lika blöt som hundarna.. Av någon anledning :P Idag blev det premiär för dusch i duschkabinen, lite svårt med fotfästet men annars gick det riktigt bra! Caliber har ju inte duschat så många gånger, inte alls varit så duktig som jag hade tänkt med att vänja honom vid det. Men han är så snäll och duktig så det var inga problem. Efter duschen vill Bosse bli fönad, är bland det bästa han vet att bli blåst med hårtorken. Så en lång stund ägnades åt att få honom torr, försökte också lära Caliber att hårtorken är en rätt bra grej. Det blev dock ingen hit, min lilla valp är ju inte den kaxigaste i världen. Fick blåsa lite på honom iaf under en hel del protester och efter det fick han återhämta sig i min famn en stund så att vi gick ur erfarenheten som vänner :) vän med hårtorken kan jag nog inte lova att han är :P 
Imorgon får vi dessutom en till liten inneboende, en kullbror till Caliber som vi ska passa i 9 dagar. Ska bli spännande att se hur det fungerar med tre sprallkillar i huset :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar