lördag 28 december 2013

Utan vatten

Såhär ser det ut hemma hos oss nu, tre småvoffar förgyller våra dagar med diverse påhitt :)
Måste säga att vi verkligen haft ett par dagar med väldigt lite aktiviteter. Men innan jul lyckades jag iaf koka en sats lakriskola, recept från ICAs buffé. Blev jättegott! 
Julafton har vi avklarat också, blev en väldigt vuxen julafton med väldigt lite klappar. Men började dagen med att öppna en julklapp från min älskade sambo, ett par röjbyxor har han köpt åt mig. Helt perfekt! Inte riktigt hållbart att ha gård och inte äga ett enda sågskyddsplagg :P ett par skor kanske jag får köpa själv ^^ 
Vi startade julaftonsfirandet i Högbäck med grötlunch, kvällen spenderade vi i Umeå tillsammans med Petters föräldrar. 
Petters syster hade gjort en saffranskladdkaka till efterrätt. Det var ju lite synd efter en galen julmiddag men riktigt god var den!
Igår var vi iväg en sväng på lite mellandagsrea. Hittade en jättefin lampa till sovrummet. Köpte också en sladdlös dammsugare, ska bli spännande att se hur det fungerar. Men verkar väldigt smidigt för snabbstäd av ex hallen - vilket vi som har hundar verkligen behöver :) 
Köpte också ett par nya inneskor att ha på jobbet, vilket egentligen var största syftet med stadsresan då de jag använt tills nu gått sönder. Tror att de kommer att bli väldigt varma men det var som att sätta ner fötterna på ett moln, längesen jag provade ett par så sköna skor! :)
Det blev också storstädning av lagården igår, tömde alla boxar och skurade iaf halva golvet ^^ muarna tyckte att det här med att skura golvet var ett väldigt konstigt påhitt men det blev riktig bra. Skulle bara haft tid och ork att göra det lite oftare ^^ 

Ikväll tar vi det väldigt lugnt, blev helt plötsligt utan vatten här på byn också. Man blir konstigt handikappad utan vatten, men det ska tydligen ordna sig imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar