söndag 29 januari 2017

2017, ett nytt bloggår? :)

Inte trodde jag att det var över ett år sedan jag lyckades knåpa ihop några rader här, kanske 2017 blir ett uppryckningsår för bloggen.

Nu blir det ingen stor summering av den missade tiden här för då blir jag aldrig klar, tänkte däremot summera senaste projektet - garderoben i hallen.
Detta projektet började vi med.. ja sist ni hörde något från mig på bloggen. Det hela stannade upp när jag överansträngde min handled och blev både oinspirerad och handikappad. Nu är handleden som tur är mycket bättre och det känns betydligt roligare att pyssla på hemma igen!

Kvar var att spackla gipset ett varv till, innertaket, eldosor, målning, inredning, dörr och lister/foder. Gick otroligt fort när vi väl satte igång. Sen hade vi väldigt tur och fick hjälp av Petters pappa också, så min insats blev spackel, slipning och målning - resten fixade Hanssonduon :) Toppen och superfint blev det, riktigt nöjd. Vi valde efter lite velande Ikeas Algot som inredning i garderoben, kanske inte lika stabil som Elfa men då var priset också betydligt lägre.


Vi har också hunnit påbörja ett garage (mer bilder på det får vi ordna i ett kommande inlägg). Å så planerar vi naturligtvis vidare på kommande renoveringar/utbyggnationer :P Vi funderar lite på en övernattningsstuga med sjöutsikt, kanske med tillgång till bastu och badtunna - hur mysigt skulle inte det vara?! Ett nytt växthus siktar vi också på 2017, vi hade först tänkt bygga ett men ibland måste man vara realistisk och inse att vi aldrig kommer att hinna med det inom rimlig tid. Så nu kikar vi på lite olika alternativ - lite av en djungel det här med växthus. Jag har dessutom av någon outgrundlig anledning fastnat för ett alternativ med kanalplast i taket och glas i väggarna - inte så lätt att hitta just den modellen. Kanske blir valet enkelt, kanske blir det något helt annat. Den som lever får se.
Utöver dessa "utomhusprojekt" så har vi också börjat planera badrummet på övervåningen. Mycket mycket planering kvar men vi är igång och det känns himla bra :)
En till nyhet på gården - en snöskoter. Kanske inte det smartaste man köper i sitt liv men det är ju himla mysigt. Igår klev vi upp i tid, packade ihop oss och åkte upp till jaktkojan som tillhör områdets jaktlag. Där grillade vi varma mackor till frukost och drack varsin mugg varm oboy innan vi begav oss hemåt igen. Inte speciellt långt men alldeles lagom, något man hinner med utan att hela dagen går åt.
Här avslutar jag för denna gången, nu är det hög tid att gå ut och göra kvällslagårn! Avslutar med en av många vackra soluppgångar vi har haft denna vinter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar