torsdag 15 januari 2015

Gipsat klart!

Ikväll gjorde vi sista rycket med gipsningen. Början på veckan har minst sagt gått tungt så det känns skönt att ha gipset uppe. Jag startade veckan med gympa tillsammans med min pappa - måste nog säga att jag blev positivt överraskad av både vad jag orkade och hur kul jag tyckte att det var. Tyvärr blev det dock väldigt sent så för att hinna i tid till jobbet blev det bara fyra timmars sömn vilket definitivt påverkade orken för resten av veckan. Träningsvärken har ju gjort sitt också :P Men idag känner jag mig relativt återhämtad ^^ 
Det är ju också hög tid att bestämma hur vi ska inreda rummet. Var längesedan vi var så osäkra på hur vi vill göra. Vardagsrum, kök och sovrum har vi ju renoverat tidigare och vi har haft en rätt bra uppfattning om hur vi har velat ha rummen. Men kontor och gästrum är ju något helt nytt för oss. Just nu lutar vi åt gröna väggar, sen är ju frågan om vi ska ha tapet på någon vägg eller om vi ska måla allt. Vilken färg.. eller färger? Finns mycket att fundera på - och så mycket fint att välja mellan!
Måste visa våra hyfsat missnöjda hundar också. Det här med renovering är inte godkänt enligt den lurviga delen av vår familj. Att va inne med oss men inte få vara med i samma rum är INTE okej :P Tyvärr är dom ju lite väl hjälpsamma när de väl får vara med och ska helst sitta i knäet på oss då vi grejar på - så det är inte så lätt :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar