tisdag 27 januari 2015

Färg på väggarna

Har precis avslutat sista varvet på sista väggen i kontoret - grönt och fint blev det :) Tillslut ska väl tilläggas för jag har varit duktigt irriterad på spacklingen - som vanligt. Slipningen blev inte alls bra och det tog mycket tålamod och ork för att avsluta den delen i projektet. Men målningen gick överraskande bra. Trodde att det skulle vara svårare att måla med ljus färg men det hade jag ju helt klart fel i :)
Innan målningen ordnade Petter och hans pappa taket också. Den här gången kostade vi på ett färdigmålat alternativ. Sved en del i plånboken men oj så mycket fortare och smidigare det hela gick.

Sen har jag ju mitt lilla sidoprojekt - garderoben. Skulle ju egentligen ha varit klart för längesedan men det har varit både det ena och det andra problemet med själva garderobsstommarna. Men nu äntligen är de på plats och inredningen i dom är på gång. Jag har också skruvat ihop mitt sminkbord som ska få ta plats längst in i rummet. Fick en väldigt fin och passande lampa av Petter också som ska få pryda rummet. En del pyssel kvar men ett lagom projekt att ha vid sidan av kontoret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar